תפקידו של הבנק

אם אנחנו נדע מה תפקידו של הבנק ומה מטרתו , יהיה קל יותר להתנהל מול הדבר הגדול הזה שנקרא בנק.
בסופו של דבר תפקיד הבנק הוא למכור כסף ללקוחות ומפעילות זו נגזרת הרווחיות של הבנק. להמחשה, הבנק נותן הלוואה בסך של 10,000 ש"ח בריבית של 6% שנתית, ומול ההלוואה לוקח פקדון של לקוח ונותן ללקוח ריבית שנתית של 2%. בעסקה הזו הבנק הרוויח 4% בשנה. זו עסקה טובה ושהופכת להיות בטוחה מאוד אם הבנק גם שיעבד את הכסף למול ההלוואה.
זה נשמע קל ופשוט אבל הבנק צריך לעבוד קשה בכדי לגייס את הלקוח שייקח את ההלוואה, עדיף מול שעבוד פקדון כפי שהוסבר, וגם לדאוג שההלוואה תוחזר כפי שסוכם. לצורך כך נדרשת יכולת מכירתית, שיווקית ומעל לכל, עבודה מקצועית של הבנקאי ומנהליו בסניף. הלקוח צריך להבין שהבנק מכשיר לכך עובדים ומצפה שלכל בנקאי שיושב מול לקוח יהיו לו היכולות הללו. כלקוח צריך להבין שהבנקאי מעוניין למכור לו אשראי, אם זו הלוואה מכל סוג שהוא או כל מוצר בנקאי אחר, והלקוח נדרש לתת לבנקאי להבין שיש לו פרטנר בצד השני של השולחן.
לכל בנק קיימת האסטרטגיה הפנימית שלו, בנק אחד יעדיף להתמקד בלקוחות עסקיים בינוניים, בנק אחר יעדיף להתמקד בפעילות האשראי שלו בלקוחות קמעונאים, הכוונה למשקי בית. אבל המטרה היא למכור כסף ולדאוג שיקבל אותו בחזרה, כפי שמוסכם עם הלקוח. על פי התנאים והתקופה שנקבעה בין הצדדים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה